11 sep. 2011

Kulturnatten

I går kväll åkte vi in till Uppsala och kulturnatten.
Vi började med att äta på restaurang Ploock vid Dragarbrunnstorg.
Trevligt med olika sorters smårätter som serveras. Ungeffär 3-4 små rätter mostvarar en portion.
Jag tog bl a Lax med sesamfrön. Den liksom smälte i mun och såsen passade perfekt till.



Longplayer Orchestra uppträder på Kulturnatten



Trevligt att äntligen (!)få höra Longplayer spela live. Förra gången de uppträde i Uppsala kunde vi inte vara med. Jag hade som vanligt med mig kameran, MEN fick inte med mig det bättre objektivet. Skulle även ha tänkt på att ta med mig den externa blixten. Så jag fick inte till en enda bra bild. Men jag har nog inte fått grepp om hur man bäst fotograferar konserter och rockband och liknande. Något att försöka lära sig kanske:)


Senare gick vi vidare i natten för att se vad kulturnatten hade att bjuda på.

Och kolla in vad med gott vi hittade vid Fyristorg:

Vilka läckerheter!

Det vattnas i munnen!

Arracbollarna var bara såååå goda!
Chocklad med jordnötsbräck blev det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar