22 jan. 2011

Skräddare

Nu har vi varit hos skräddaren som har boutiqe Armani rakt över gatan. Vi har valt bland en massa tyger och modeller. Som vanligt blir jag lite urflippad när jag måste välja, det är ju sååå svårt.

Hasse var lite mer säker på vad han ville ha. Han hittade tre fina tyger till sina skjortor. Tygerna är av bra kvalité och dessutom strykfria. Hurra för strykfritt!! Bara att tvätta och hänga!

Det blev en svart kostym också. Lika bra att passa på, när han kan få den skräddarsydd. Hasse har bara en grå kostym i sin garderob så det är väl bra att utöka med en svart också. Kan vara bra vid speciella tillfällen. Till exempel på Siemens egen guldgala som går av stapeln när vi kommer hem. Inför galan passar Hasse på att sy upp en guldslips också, guldgalan till ära.

Jag själv var inställd på att beställa en långklänning och hittade en fin modell i deras kataloger. Tyget blev ett grått vackert glansigt tyg, men nu ångrar jag mig! (som jag alltid gör). Den kommer att bli FÖR fin. Men nu går det ju inte att ändra. När sjutton ska jag ha en så fin klänning?! (Jag är ju inte bjuden på Siemens gala och till Guldbaggen som jag faktiskt blev inbjuden till är om 6 dagar och då är jag fortfarande här i Thailand.)

Vi betalade 800 Bath för en skjorta, dvs ca 180 kronor. Det är inte illa för en skräddarsydd skjorta, eller hur?!

ALEX'S RESETIPS: Tänk på att resultatet kan variera hos olika skräddare. Det är inte alltid det blir bra. Prova att sy upp ett plagg först för att kolla kvaliteten eller gå på någons rekomendation. Jag kan i alla fall rekomendera skräddare ARMANI i Ao Nang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar