7 juli 2011

Bearded collie

Beardis
Nu i helgen fick jag äntligen träffa valpen Alex. Alex är en bearded collie.

Hundfobi
Jag har nog aldrig träffat en beardis tidigare. Det är iofs inte så konstigt med tanke på att jag fram tills för några år sedan varit hundrädd. Inte bara lite rädd, utan fobiskt rädd.  Alltså med hjärtklappning och så. Men nu har det gått över, mycket pga att jag har några hundar nära mig i mitt liv just nu och de har botatat mig!

Vovven Alex
Redan i hallen hemma hos Söders blev jag mött av en glad och busig liten valp. Hoppig, väldigt lekfull och med sylvassa tänder;) och alldeles fantastiskt söt och med världens mjukaste valp päls. Vi gick ut och busade lite på gräsmattan och jag försökte så klart fotografera familjens nytillskott. Det är nog jobbigt att vara modell, för efteråt somnade bustrollet utmattad i soffan mellan mig och Mia!  



För att vara på den säkra sidan...trodde jag ja´...så använde jag mig av bländarprioritet, och då väljer kameran själv slutartid. Det blev inte lyckat den här gången, för den valde alldeles för lång slutartid, så det blev rörelseoskärpa på de flesta bilderna. Skulle så klart ha tänkt på det!!! Men det gör jag nästa gång:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar