5 apr. 2011

GI med Ola

Eftersom jag nu försöker äta enligt GI metoden, så finns det väl inget bättre än att boka in sig på en föreläsning med självaste GI gurun Ola Luritzson själv!?

Så igår var det dax för mig och min kusin att åka in till huvudstaden och Stockholms universitet för att vara med på Ola Lauritzsons seminarium del 1.

Vi såg fram emot  massa tips, idéer, matförslag och framför allt inspiration...

...men så här i del 1, handlade det mest om hur kroppen reagerar på kolhydrater, protein och fett. Varför det är farligt med blodsocker osv. Det där vet jag ju redan, men i och för sig så är det väl bra att friska upp minnet lite grand :)


 
Det var kul att höra Olas egen berättelse och hur han kom i kontakt med GI metoden. Jag hade ingen aning om att han har varit överviktig. Han ser ut som en sån där typisk person som är oförskämt smal oavsett vad han trycker i sig. (Men även om man är en sån där oförskämt smal person, så är det ändå bra att äta GI mat för sin hälsas skull, tror jag!)

Kul Maria, att du "drog" med mig på detta! Jättekul att göra någonting ihop och jag ser fram emot målet och oxfilén :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar