21 mars 2011

Motiv i rörelse

Veckans fotoläxa var inte den lättaste ska jag säga. Vår uppgift var att fånga ett motiv i rörelse och ge bilden fartkänsla. 

För att lyckas så måste man följa motivet samtigt som man tar bilden. För att fånga farten och få den rörelseoskärpa som man är ute efter så behöver man en långsam slutartid.

Som sagt detta var inte lätt. Jag fick hjälp av mina nära och kära som fick ställa upp som rörliga motiv.



Här kommer Rebecca i full fart! Stackarn hon fick cyckla ner för backen många gånger innan jag fick till bilden på rätt sätt. Tack Rebecca <3


Det här blev nog bästa bilden med mycket bra skärpa på motivet och en hyfsat bra rörelseoskärpa i bakgrunden. Bilden har fått namnet "Snabb som ett SCOTT"



Här kommer min kära (och galna?) sambo som också ställer upp som motiv ;-) Tack tack tack <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar