13 mars 2011

Yippi fotokurs

Imorgon är det dax för fotokurs igen! Det ser jag jättemycket framemot för det är verkligen jättekul!

Läxuppgiften är inskickad, anteckningarna renskrivna och kameran är laddad och JAG är laddad :-)

Veckans läxa bestod av att fotografera olika föremål på ett vitt papper och laborera med ljuset från en eller flera ficklampor. Det blev rätt häftiga effekter.

Så här blev mina bilder:





Den första läxan vi fick (som jag skrev i tidigare blogg inlägg) var att vi skulle fotografera enligt tredjedels regeln och även lämna in 4 egna namngivan bilder. Alla på kursen hade tagit vackra vinterbilder utomhus förutom jag då förståss! Men men, vad gör man om man inte hinner...jo, då får man lov att fota det som finns inom räckhåll hemma.

Mina bilder förra veckan: "Red rose", "GI gott med hallon", "Trassel" & "Ha den äran"               
 
 









                     



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar