19 juni 2011

Foto med sikte på M

Här har jag lyckats fånga Nike - helt med manuella inställningar! Jag är ganska nöjd med bilden - det är oftast svårare att få till en bra bild inomhus än utomhus, tycker jag. Skärpan har hamnat på ögonen, precis som den ska. Den externa blixten gör sitt till - bättre ljus och mindre skuggor!

Här har vi lille Alexandros med sina fina och hur otroligt det än är helt klarblå ögon - i mosters famn!
Även denna bild är fotad helt manuellt och med extern blixt.


Idag har vi varit på dubbelt födelsedags kalas. Men ett av födelsedagsbarnen uteblev pga förenat flyg från Kreta. Det var just denna 18 åring jag hade tänkt försöka fotografera ikväll. Så bra att  Nike ställde upp istället - tjusig i håret full med presentsnören från alla paket, som föresten ska föreställa hårförlägning, om ni inte förstod det :)

Tack för mig & God Natt










5 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ vad du är duktig; så himla fina foton!
    Kram
    PS; jag vill oxå gå den där kursen - vilken var det?
    Har du namn och telefonnummer?

    SvaraRadera
  2. Jag gick systemkamera kurs på Medborgarskolan i Uppsala! Mycket beror på vilken lärare man får. Kan varmt rekomendera Ulrika Malm - superproffsig fotograf & lärare!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Men du gick väl grund och sen fortsättning?

    SvaraRadera
  5. Stämmer bra det! Jag gick de som hade 4 kvällar per kurs. Jag tror kurserna finns som helgkurs också. Jag föredrar när en kurs är uppdelad på fler tillfällen, för då hinner man smälta allt nytt plus att man har en hel vecka på sig att göra sin "fotoläxa" :)

    SvaraRadera