26 juni 2011

Midsommar 2011

I år igen blev det en riktig svensk midsommar, fast UTAN midsommarstång!

Det svåra med bloggandet - är valet av bilder!  Jag kan ju inte lägga ut vilka bilder som helst! Jag måste ibland förminska, beskära eller helt enkelt censuera! Japp, så är det när man bloggar!


Partytältet riggat och dukat för 30 personer hemma hos Larssons

De stora fina ytorna väntar på dagens midsommarlekar
(Vilken fantastiskt fin och stor trädgård de har)

Efter skojig mingelbingo dukas det fram - ägg, sill & färskpotatis

Partytältet är fullt av glada gäster - skål!

Här nubbas det för fullt - och planeras en hel del, för 2013 - ha ha, vi får väl se hur det blir med det! Det skulle i och för sig vara riktigt roligt! Det snackas alltså om motorcykel tvärs över hela USA!




Efter sill & nubbe blir det lekar!

Här är fina värdinnan Erica i fullfärd med att förklara tävlingsreglerna.

















Så här ser tydligen jag ut när jag ska försöka tävla i grodspottning...


...men jag kommer inte så långt! (snarare högt i så fall)!
Vilken tur att jag var hos frissan innan...eller inte...



Fina killar ;)

Yes, där åkte den näst sista burken ner!


...och där åker den sista ner!!!
Men vad det skrattas där i bakgrunden, ser det så himla fånigt ut?
jo, det gör ju faktiskt det ;)

Efter lekar blir det grillning

Sedan är det full fart - musik och dans på altangolv - fika med tillbehör och så dessa goda jordgubbs bakelser - mums!

TACK FÖR EN SUPERTREVLIG MIDSOMMARFEST !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar