30 maj 2011

Alla mammors dag!


Mors Dag - alla fantastiska mammors dag - och inte minst min egen mamma!

Mamma finns alltid där för mig (och mina barn) i ur och skur - alltid! Det spelar liksom ingen roll vad det än är så ställer hon upp och hon är alltid på min sida!

En mysig tradition som vi har börjat med är att gå ut och äta på Mors Dag - mamma, jag och mina tjejer. I år blev det Svenssons Taverna igen!


Jag hämtade upp Mikaela hemma hos henne. Hon var i full fart med att plantera om kryddor och blommor på hennes inglasade balkong - pysslig som hon är!

Mamma på Svenssons Taverna - Mors Dag 2011

Posering i väntan på maten

Viktoria som hade varit på studentskiva (den åttonde i ordningen?! - (igår var det hennes egen skiva)) ville idag ha pizza och coka cola!


Vi andra var mer sofistikerade och valde skaldjurssoppa och kalvfilé med potatis!

Mors Dags fikat blev hemma hos mamma! Med blommor, presenter och glass! Vi passade på att fira mammas födelsedag också - fast i efterskott - eftersom hon ju var hos sin syster Lili i Helsingfors när hon fyllde år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar