29 maj 2011

Fashionshow

Olivia
Igår följde jag med på fashion show som hölls på restaurang Lingon i Uppsala, (fast utan Hasse som var på firmafest!) Jag tror det var tvåor från gymnasiet som hade ordnat med showen. De var duktiga.

Men vi var såklart där för att kolla in Olivia som gick modell. Hon klarade sig jättebra - (inget snubblande som hennes mor satt och var orolig för)!

För mig som tog tillfället i akt att fotografera med mitt 50mm objektiv gick det däremot inte alls bra.

Jag tycker det är riktigt svårt att fota med fast brännvidd. Kan i alla fall konstatera att man inte kan använda fast brännvidd på en modeshow - eftersom man inte kan vara så rörlig!

Men alltid lär man sig något nytt - synd bara på att jag missade fina bilder på Olivia!



Efter show och en bit mat under gigantiska parasoll med gasolvärmare lämnade vi vimlet och sorlet. Hemma väntade kladdkaka som Viktoria och Emma S hade bakat. Det blev en sen kväll igen - fast inte lika sent som för Hasse som ramlade in här hemma vid halv tre från firmafesten - då sov jag som en stock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar