25 maj 2011

Födelsedag


Den här fina blombuketten fick jag av min sambo på födelsedagen <3

Egentligen så vill man ju inte fylla år längre - det kan väl stanna av lite nu, tycker jag - fast som det stod i gratulationskortet från min sambo (btw det mest oromantiska hittills) "Att bli ett år äldre är egentligen inte så dumt....speciellt inte om man tänker på alternativet"!

Eftersom barnen och mamma aviserat att de skulle vara borta just på min födelsedag - så tyckte jag att det var lika bra att skjuta upp kalasandet. Hasses föräldrar hade förresten också avviserat att de skulle vara borta eftersom de skulle åka upp till barnbarnen i Sälen och gratulera tvillingarna - som otroligt nog fyller år på samma dag som mig :)
Att det sedan inte blev som aviserat är en annan femma - nu hade jag ju hunnit planera annat - det skulle bli grillkväll med tjejgänget från syjuntan.

Men hur som helst så fick jag en lååång sovmorgon på min födelsedag, men först efter att jag bestämt mig för att inte baka en egen tårta till kvällens fika utan att faktiskt köpa en tårta på kondis istället! Man ska ju faktiskt komma ihåg att vi måste gynna våra butiker på orten om vi vill ha en levande bygd. Jag somnade om med gott samvete!

Efter sovmorgon och frukost blev det en tur ner på marknaden - vad mycket folk, vilket vimmel!

Till lunch blev det vårrullar och kall öl på uteservering. Hmm...där satt vi - medans en massa duktiga löpare sprang Valloxen runt! 

På eftermiddagen kom David förbi med en grattiskram innan han drog vidare med sitt fiskespö som han kom för att hämta. Viktoria kom också förbi med grattiskram innan hon skulle vidare.
Ibland är de extra söta :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar