25 aug. 2011

Bildövning

Photoshop är som alla förmodligen vet ett fantastiskt bildredigeringsprogram. Det är ganska stort och omfattande. Jag kan lite grand men vill lära mig mera. Nu går jag igenom grunderna i Photoshop för att se vad jag kan och inte kan. Här nedan har jag roat mig med några övningsuppgifter.

Fotot är taget utomhus en sen augustikväll med externblixt. Bildredigeringarna är gjorda idag. Mitt favoritfilter blir nog den som gör bilden änglalik, fast svartvitt är väldigt stilfullt och vinner nog i längden.



TOUCH OF AN ANGEL- ÄNGLALIK:
Disort>Diffuse Glow


KLASSISK BLACK & WHITE:
Finns olika sätt bl a: Gradient Map, Desaturate o Black&White


BARBIE-KÄNLSA:
 Blur>Surface blur


 KORNING VARIANT:
 Artistic>Film grain

SOTADE KANTER OCH UPPLJUSAT ANSIKTE:
 Använt Doge- o burn verktyen samt valt Modify>Feather

Tack Mickis för att jag fick testa att fota dig i skymning och mörker <3
Jag hoppas att det är ok att jag lägger ut redigerade varianter av en bild här på bloggen!?

1 kommentar: