23 aug. 2011

Fotomål ht 2011

Höstens mål med bild och foto

Detta är mer en personlig lista på mina mål än ett blogginlägg. Smidigt för mig att spara ner mina mål här där jag kommer åt dem enkelt. Jag har funderat lite på hur mina mål med bild och foto ser ut den här hösten. Jag försöker ha en strategi och dela in målen i olika områden, när de ska ske och ungefär hur länge.

Överstruken rad betyder: mål avklarat.




Egen studier:
  • Repetera grunderna i Photoshop När: slutet av augusti
  • Göra Moderskeppets övn fast med egna bilder-publicera  på blogg  När: sista veckan i aug
  • Lära mig grunderna i Lightroom När: september
  • Börja katalogisera årets bilder i Lightroom När: september



Utbildning och kurser:
  • Naturfotografering När: helgen 14-15-16 oktober
  • Porträtt och produktfotografering När: 10 och 24 november 
  • Ansökan högskolekurs: Bildbehandling VT2012 När: ansökan senast 15 okt 

Fotoskoj på nätet (när jag hinner):

  • Fototriss  När: varje lördag nytt tema - publicera på söndag (en dag att labba på)
  • Fotosöndag När: varje måndag nytt tema - publicera på söndagar (5 dgr att labba på)

Knivsta Photo Group
  • Fototräffar När: varannan torsdag varje udda vecka
  • Lägga upp bilder på Flickr När:efter varje gemensam fototräff med fotografering
  • Ansvarig för en månad När: 10 maj och 24 maj


Fotomässa 
  • Stockholms fotomässa När: 18 - 20 november


Bildutställning
  •  Fotografiska i Sthlm När: minst 2ggr per år, varav en gång på hösten
Fotoutmaningar

  • Exprimentera med mitt 50mm objektiv När: varje månad -publicera på denna blogg
  • Försöka fånga känsla i vinterbild såsom IMG 4805 den 2 dec 2010 När: en vintrig kväll
  • Fylla på här vartefter.....
Önskelista

  • Macro objektiv
  • Ett bra allround objktiv med lång zoom vidd


1 kommentar:

  1. Hahaha, Alex, du är verkligen världens bästa och mest strukturerade mål-sättare. HELT PERFEKT, kan inte annat än att lyckas. Inspirerande.

    SvaraRadera